Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Általános Szerződési Feltételek ( ÁSZF )
A jelen ÁSZF tartalmazza a duenShop.hu oldalon elérhető
webáruházban (a továbbiakban: „Webáruház”) vásárló, regisztráló, egyéb látogató
(továbbiakban: „Vásárló”) általi használatának és a Webáruházból történő
rendelésnek a feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház használatához szükséges azon technikai
tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruházban elérhető egyéb
tájékoztatások nyújtják. A Vásárló a Webáruház használatával tudomásul veszi és
elfogadja a jelen ÁSZF-ben, illetve a Webáruházban elérhető egyéb tájékoztató
anyagokban foglaltakat. Amennyiben a dokumentumok tartalma között eltérés vagy
ellentmondás van, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
I.
Eladó adatai:
Magyar Máté egyéni vállalkozó (alanyi ÁFA-mentes átalányadózó)
Székhely címe: Magyarország (HU), 1211 Budapest, Varrógépgyár utca 8.
2/201
Vállalkozás nyilvántartási száma: 58586064
Nyilvántartásba vételi hatóság: Nemzeti Adó-és Vámhivatal
Adószáma: 48284448-1-43
Levelezési, elállási és visszaküldési cím: 1211 Budapest, Varrógépgyár
utca 8.
weboldal: www.duenshop.hu
E-mail: info@duenshop.hu
Tárhelyszolgáltató:
Eladó a Webáruház számára a tárhelyet saját szerverén biztosítja,
amely a Rackforest Zrt. (székhelye:1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em.
B05001. ajtó, elektronikus levelezési címe: info@rackforest.hu)
szervertermében található.
II. Az általános szerződési feltételek
elfogadása
A regisztráció és a vásárlás során a Vásárló a Webáruház
szolgáltatásainak igénybevételéhez köteles elfogadni az Eladó jelen ÁSZF
feltételeit.
Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön
létre az Eladó és Vásárló között.
Ha a Vásárló az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem
regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.
A Vásárló elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés
írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház
elektronikus formában, automatikusan tárolja. A Vásárló számára a Webáruházba
történő bejelentkezés után hozzáférhető, tartalmát elolvashatja, mentheti vagy
kinyomtathatja. Eladó nem veti alá magát magatartási kódex rendelkezéseinek. A
megrendelések leadása kizárólag a Webáruházban elektronikus úton lehetséges és
csak kiszállítással. Faxon, telefonon, e-mailen, postai levélben rendelés
leadására nincs lehetőség, az ilyen módon érkezett megrendeléseket az Eladó nem
teljesíti. A megrendelt termék személyes átvételére az Eladó nem biztosít
lehetőséget.
III. Vásárlás menete
A megrendelés
lépései:
A Webáruházban kizárólag regisztrált felhasználók
vásárolhatnak, de a Webáruházban böngészésre regisztráció nélkül is van
lehetőség.
A regisztráció
menete:
A Vásárló a regisztráláshoz nevét,
email címét, telefonszámát és számlázási adatait köteles megadni, valamint egy
jelszót kell beállítania. A regisztrációt követően pedig felhasználói fiókjában
vagy a megrendelés során tudja további adatait megadni a rendelés
teljesítéséhez, amit a rendszer automatikusan elment.
A
regisztráció sikeréről az Eladó a vásárlástól számított 1 órán belül e-mailben
tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével
áttekintheti a regisztráció során megadott adatokat. A sikeres
regisztrációt követően a Vásárló a Honlap tetején található
„Fiókom/Bejelentkezés” menüpont alatt tud a belépési adatait megadva (e-mail
cím, jelszó) belépni a Webáruházba.
Vásárló a regisztrációs felületen tud az eladó hírlevelére
is feliratkozni az „igen” válasz megjelölésével.
Vásárló jogosult a regisztrációjának törlését kérni a info@duenshop.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet
megérkezését követően az Eladó haladéktalanul gondoskodik a regisztráció
törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal
eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott
rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok (számla) megőrzését, nem
eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok
visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok titokban tartásáért
kizárólag a Vásárló a felelős. Ha Vásárló tudomást szerez arról, hogy a
regisztráció során megadott jelszavához vagy egyéb adatához jogosulatlan
harmadik személy hozzájutott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát.
Ha feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen
módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni az Eladót. Vásárló köteles a
regisztráció során megadott személyes adatait szükség szerint frissíteni annak
érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek,
a nem kívánt rendelések elkerülése érdekében.
Regisztrációs adatlap kitöltése, valós adatokkal; létező
e-mail címmel, pontos névvel és címmel, jelszóval történhet.
A felhasználónak a későbbiekben bármikor lehetősége van
adatainak módosítására, de a megrendelés teljesítése az elküldéskor érvényes
adatok szerint történik. A tévesen, hibásan vagy pontatlanul megadott adatok
miatt keletkezett szállítási késedelemért a Webáruház semmilyen felelősséget
nem vállal. A Webáruházat nem terheli felelősség, ha a felhasználó elfelejti
jelszavát, vagy azt illetéktelen személy számára – a Webáruház adatkezelőjének
hibáján kívül - elérhetővé válik.
Vásárló köteles a regisztráció során megadott személyes
adatait szükség szerint frissíteni annak érdekében, hogy azok időszerűek,
teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
A kosár használata:
A Webáruházban az eladásra meghirdetett termékekre a Vásárló
megrendelést adhat le.
Vásárló a Webáruházban megrendelhető, kategóriákba rendezett
termékek között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.
Vásárlónak lehetősége van keresni a termékek között a
„Keresés” mezőt kitöltve. Ha a Webáruházban valamely termék megfelel a Vásárló
keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti.
Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről,
áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére
vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
A Vásárló a termékek oldalán választhatja ki a megrendeli
kívánt árut, melyet a „Kosárba” gombbal tud rögzíteni. Alap esetben a kosárba
egy darab kerül az adott termékből. Olyan termékeknél, melyeknél több lehetőség
van (méret, szín), ott csak az esetben lehet kosárba tenni az adott árut, ha
már a Vásárló kiválasztotta a neki megfelelőt. (Kérjük, használja a
mérettáblázatot is, és ennek megfelelően döntsön a megrendeli kívánt
termékről!)
Még a megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak
lehetősége van megtekinteni („Kosár megtekintése”), és törölni vagy módosítani
a kosár tartalmát. A kosár felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és
ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a
megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a
megrendelése végösszegét. A vásárlónak lehetősége van további termékek
megvásárlására, még a kosár véglegesítése, a megrendelés elküldése előtt.
A vásárlónak megrendelés feladásához a kosárban a
„Megrendelés” gombra kell kattintania, majd az ott lévő lépéseken kell végig
haladnia.
Az adatbeviteli hibák
ellenőrzésének és javításának módja:
A Webáruházban a megrendelés véglegesítése/elküldése előtt a
Vásárlónak lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására. A már elküldött
megrendelés esetén a hibák javítására a Webáruház felületén nincs lehetőség,
kérjük, hogy lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal az info@duenshop.hu
e-mail címen!
A megrendelés
elküldése:
A Vásárló a Webáruházban a jobb
felső sarokban lévő „kosár” gombra kattintva, majd a „Megrendelés” gombbal
véglegesítheti a megrendelését.
Ha a Vásárló még nem regisztrált a Webáruházban, akkor a
regisztrációs űrlap kitöltésével, ha már regisztrált, akkor a „Bejelentkezés”-vel
(e-mail cím és jelszó megadásával) tudja folytatni a megrendelés leadását.
Számlázási és
szállítási adatok:
Mindkét lépésnél alaphelyzetben a
regisztrációnál megadott név és cím jelenik meg, de a Vásárlónak lehetősége van
egy újabb, erre a megrendelésre vonatkozó számlázási/szállítási név és cím
megadására.
IV. Szállítás:
A felhasználónak lehetősége van a felsorolt szállítási módok
közül választani, és a megjegyzés rovatba a szállításra vonatkozóan minden
olyan hasznos információt megadni, ami a csomag pontos megérkezését, a futár
munkáját, tájékozódását segíti (csengő, kapu, porta).
A Webáruház termékeit csak Magyarország határain belül
szállítja ki.
Házhozszállítás
A házhozszállítást végző szállítási partnerünk a
Complexpress Logisztika Kft., a kézbesítést Magyar Posta Logisztika
(továbbiakban: MPL) végzi.
A kézbesítés munkanapokon 8-18 óra között történik, a
rendeléskor megadott szállítási címre. (Kérjük, olyan címet adjon meg, ahol
ebben az időintervallumban át tudja venni a csomagot!)
Posta Pontra történő
szállítás:
A Webáruházban lehetőség van a kiszállítást Posta Pontra
(MOL benzinkút, Postán Maradó, Coop üzlet) kérni, ez esetben kérjük, vegye
figyelembe a Posta Pontok nyitvatartását.
A pontokat a szállítási adatok megadása menüpontban tudja
kiválasztani, térkép használatával vagy irányítószám megadásával. Amennyiben a
csomagot nem Ön szeretné átvenni, lehetősége van módosítani az átvevő nevét, a
Webáruház automatikusan a számlázáskor megadott nevet tölti ki. Kérjük, a Posta
Pontra csak azután menjen el a csomagot átvenni, ha ennek lehetőségéről már
megérkezett a visszaigazoló SMS.
A szállítási határidők:
Kiszállítás a rendelés leadását követő 3-5. munkanap között
történik. Házhozszállítás esetén két sikertelen kézbesítés után a Vásárlónak
lehetősége van a körzeti postán a szállítási címen hagyott értesítővel
személyazonossága igazolásával a csomag átvételére. Különleges esetekben
előfordulhat, hogy a szállítási idő rövidebb. Akciós időszakokban a
megnövekedett rendelésszám miatt a kiszállítási idő megnövekedhet. Minden
esetben törekszünk arra, hogy a rendelést a legrövidebb időn belül
kézbesíthessük Vásárlónknak.
A szállítás
nyomkövetése:
Csomagjának történetét ezen azoldalon tudja nyomon követni: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
A termékek várható kiszállításáról a MPL a rendeléskor
megadott mobilszámra SMS-t küld, mely csomag nyomkövetéséhez szükséges kódot és
a kiszállítás várható időpontját tartalmazza.
(Kérjük, hogy a megrendeléskor adjon meg mobiltelefonszámot,
és megjegyzésben írjon meg minden olyan információt, ami a kézbesítő munkáját
megkönnyíti!)
Érdeklődés a csomag kiszállításával kapcsolatban:
e-mailen: info@duenshop.hu , telefonon: +36302788445
Házhozszállítás díja:
10000 Ft alatti rendelés esetén: 1800 Ft
10001-30000 Ft közötti rendelés esetén: 1500 Ft
30000Ft feletti rendelés esetén: ingyenes
Utánvétes szállítás esetén: 2000 Ft
A szállítási díj tartalmazza termék csomagolási díját, a
szállítási díját, a csomag biztosítási díját a teljes értékre.
A Vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel)
időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a
hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. Apró sérülés, karcolás,
horpadás a csomagoláson még nem feltétlen utal a termék sérülésére. Jegyzőkönyv
hiányában nem tudjuk a csomagot térítésmentesen kicserélni.
Amennyiben a kézbesítéskor sérülést tapasztal, kérjük,
mielőbb vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal
levélben: duenShop.hu 1211 Budapest, Varrógépgyár utca 8.
e-mailen: info@duenshop.hu
V. Fizetés:
A Vásárlónak lehetősége van a számára kedvező fizetési módot választani. A
fizetési mód kiválasztása után a felhasználónak el kell fogadnia, hogy
„elolvastam, és elfogadtam az ÁSZF-ben és Adatkezelési tájékoztatóban
foglaltakat”, a megrendelés véglegesítéséhez csak ez után léphet tovább.
A rendelés feladása a „Megrendelés” gombra kattintással
történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal
azonosítható.
Bankkártyával
A megrendelés végösszegének kiegyenlítése bankkártyával: A
rendelés leadása után a Webáruház átirányítja a Vásárlót a CIB bank weblapjára,
ahol a bank által használt biztonságos, titkosított tranzakción keresztül
fizethet bankkártyájával.
Tudjon meg többet a bankkártyás fizetésről itt: https://duenshop.hu/tajekoztato_a_bankkartyas_fizetesrol
Elfogadott bankkártyák: Visa, Visa Electron, Mastercard,
Maestro
Banki átutalás (előre
utalás)
A Webáruház a megrendelésekhez a Vásárló részére egy
díjbekérőt küld e-mailben, mely tartalmazza a megrendelés összesítőt, a
rendelés végösszegét (a termék(ek) árát és a postaköltséget), a megrendelés
azonosítót (melyet közleményben kérünk feltüntetni), és a bankszámlaszámot.
Az átutalás csak magyar FORINTBAN történhet az Eladó forint
számlájára. Egyéb devizában történő utalás esetén a bank 3000 forint kezelési
költséget számol fel az Eladónak, amelyet Eladó minden esetben a Vásárlóra tovább
hárít!
A megrendelések végösszegét egy összegben kell elutalni.
A termékek csak akkor kerülnek kézbesítésre, ha azok
ellenértéke a megadott bankszámlaszámra már megérkezett.
Utánvét
A Vásárló a megrendelés teljes összegét a terméket
kiszállító futárszolgálat MPL munkatársának készpénzben vagy bankkártyával
teljesíti. Az átvételnél nincs lehetőség a vásárlási utalványok, egyéb
kedvezmények beváltására.
A fizetendő összeg tartalmazza a megrendelt termék árát, és
a postaköltséget.
VI. Számla
Eladó a megrendelés végösszegéről
a megrendelés teljesítésekor a kifizetés igazolására elektronikus számlát állít
ki a Vásárló által megadott email címre. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus
számlabefogadó beleegyezésének minősül, amellyel Vásárló egyben hozzájárul
ahhoz, hogy részére Eladó e-számlát állítson ki.
A fentieknek megfelelően a
Vásárló a megrendelés leadásával, megrendelése módosításával és a jelen ÁSZF
elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy Eladó által kiállított és a
hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja, valamint azt
az általa megadott e-mail címről az ott meghatározott időpontig letölti.
Eladó által kiállított
elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a
számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási
azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott
Számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az
eredeti elektronikus Számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli
bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és
kötelezettségek létét.
Eladó által kiállított e-számla
számviteli és ÁFA jogszabályok által szabályozott, és adóigazgatási
azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az e-számlákat a hatályos jogszabályok
alapján, elektronikus úton kell megőrizni.
Eladó által kiállított
elektronikus számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi
CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus
számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
VII. A megrendelés
visszaigazolása
Eladó a Vásárlónak a regisztrációnál/bejelentkezésnél
megadott e-mail címre 48 órán belül visszaigazoló e-mailt küld a
megrendelésről.
A Webáruházban történő vásárlás feltételezi a Vásárló
részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását,
különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Eladót
nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes
hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Az adásvételi
szerződés létrejötte :
1. A Vásárló által
elküldött megrendelés megérkezését az Eladó késedelem nélkül, de legkésőbb 48
órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló
részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a megrendelés
során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés
dátumát, rendelés azonosítóját, a megrendelt termékek felsorolását,
tulajdonságát, mennyiségét, árát, a szállítás költségét és a fizetendő végösszeget.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól (nem köteles
megvenni a terméket), ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja
meg az Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
A visszaigazoló e-mail az Eladó részéről a Vásárló által
tett megrendelésének (vásárlási ajánlatának) elfogadásának minősül, mellyel
érvényes szerződés jön létre az Eladó és Vásárló között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek
minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben
foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet
hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai
Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A termék lényeges tulajdonságai:
A termék lényeges tulajdonságait a Vásárlók megtekinthetik a
Webáruházban az árucikkhez tartozó bemutató oldalon.
A termékek adatait, jellemzőit Eladó a legjobb tudomása szerint, rendelkezésre
álló információk alapján tölti fel, azok valóságtól való jelentős eltérésért
felelősséget nem vállal.
A termék ára:
A Webáruházban közzétett árak bruttó vételárak, melyek
magyar forintban vannak megadva. A Webáruház árai ÁFÁ-t nem tartalmaznak, mert
Eladó alanyi ÁFA-mentes egyéni vállalkozó, így az ÁFA fizetés alól mentesül.
A termék ajánlati ára, csak adott rendelésre, adott
időpontban érvényes. Eladó az árváltozás jogát fenntartja. Ha Vásárló a
megrendelését az ÁSZF-ben meghatározott szabályoknak megfelelően véglegesíti,
akkor arra a megrendelésre a visszaigazoló e-mailben kapott ajánlati ár az
érvényes, az árak módosítása csak a felek közös megegyezésével valósítható
meg. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló
levél alapján minden költséget tartalmaz.
Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy
a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a
nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő,
irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a
Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése
esetén, az Eladó, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel,
a megrendelt termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ezen információ
birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy
minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
VIII. Elállási jog:
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre
vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az
áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban
jelen pontban: Fogyasztó).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet
értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen
kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási
szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a weboldalon a
termék(ek) visszaküldése menüt használva, vagy postán az 1211 Budapest,
Varrógépgyár utca 8. vagy elektronikus úton az info@duenshop.hu
küldött levél útján az Eladó részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14
naptári nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.
Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Írásban történő elállás
esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre
irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon)
elküldi az Eladó részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás
dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének
idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó
levelét ajánlott küldeményként adja postára a megrendelés azonosítóját és a
megrendelő nevét olvashatóan feltüntetve, hogy hitelt érdemlően bizonyítható
legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az
Eladó részére a 1211 Budapest, Varrógépgyár utca 8. címre indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14
napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt
futárnak átadja) a terméket.
A megrendelés visszaküldésének költsége a Fogyasztót
terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék
visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen
más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de
legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14
napon belül az Eladó visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a
Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választott.
Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket (eredeti csomagolásával, sértetlenül, ruha
esetén ruhajelölő címkéjével együtt), vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt
érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Eladó a korábbi időpontot
veszi figyelembe.
A visszatérítés során a Vásárló által használt fizetési
módot alkalmaz az Eladó.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben
bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt
következett be.
Az Eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból
eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra
irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát ‐ megtérítését.
A vásárlót nem illeti
meg az elállási jog
Eladó nem köteles elfogadni a vásárló elállási
nyilatkozatát, szándékát olyan termék vásárlása esetén, melyet
olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti a 20. § szerinti jogát, továbbá a vállalkozás a 12. § (2) bekezdés
vagy a 18. § szerint visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
IX. Szavatosság
Kellékszavatosság
Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény rendelkezéseinek, valamint a 373/2021. (VI.30.)
Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló
az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a
termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az
átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2)
hónapon belül közölni.
A Vásárló közvetlenül a vállalkozással szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő)
követő tizenkét hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a
hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba
jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Az Eladó csak
akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis
bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően
keletkezett.
Ennek alapján az Eladó nem köteles a Vásárló kifogásának
helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem
rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő tizenkét
hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a
Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában
fennállt.
A 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet 12.§-15.§-ai a
kellékszavatossági igények sajátos szabályait írják elő áru adásvétele esetén.
Ezek alapján az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé
tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan
többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelemmel valamennyi körülményre,
ideértve az áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a
szerződésszegés súlyát.
A fogyasztónak minősülő Vásárló akkor is jogosult – a
szerződésszegés súlyához igazodva - arányos árleszállítást igényelni, vagy az
adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- az Eladó nem végezte el a kijavítást, vagy kicserélést,
vagy elvégezte, de a kicserélt áru visszavételének költségét nem, vagy csak
részben teljesítette, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt hiba merült fel a termékkel kapcsolatosan, annak
ellenére, hogy azt az Eladó megkísérelte kijavítani, vagy kicserélni,
- a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy
elállást tesz indokolttá, vagy
- az Eladó nem vállalta az áru kijavítását, vagy
kicserélését, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy azt ésszerű határidőn
belül, vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem tudja
elvégezni.
Az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba
jelentéktelen, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék hibájára hivatkozva
kívánja elállásával megszüntetni az adásvételi szerződését.
Az Eladó számára a kijavításra, vagy kicserélésre nyitva
álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a
fogyasztónak minősülő Vásárló a hibát közölte az Eladóval.
A Vásárlónak a hibás árut a kijavítás, vagy kicserélés
teljesítése érdekében az Eladó rendelkezésére kell bocsátania. Az Eladónak a
kicserélt áru visszavételét a saját költségviselésével kell biztosítania.
A Vásárló elállásra vonatkozó kellékszavatossági joga az
Eladónak címzett, az elállási igényére vonatkozó döntését kifejező
jognyilatkozatával gyakorolható.
Eladó azonban csak azt követően köteles a vételárat
visszafizetni, amennyiben az elállási igénnyel érintett terméket az Eladó
átvette, vagy a termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
A 24.§-ban foglaltak alapján elállás esetén az Eladó köteles
visszatéríteni a Vásárló által kifizetett teljes összeget. A vételár arányos,
vagy teljes visszafizetését Eladónak a Vásárló árleszállítási, vagy elállási
jogának gyakorlásáról történő tudomásszerzésétől számított tizennégy napon
belül kell teljesítenie, feltéve, hogy ezen időtartam alatt az előző
bekezdésben írt áru visszaadás, vagy a visszaküldés hitelt érdemlő igazolása
megtörténik.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája
esetén merülhet fel. Ez esetben a fogyasztónak minősülő a Vásárló – választása
szerint –a kellékszavatosságnál meghatározott jogát vagy ezzel párhuzamosan,
azzal egyidejűleg termékszavatossági igényt is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás
termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
A Vásárló a termékszavatossági igényét az ingó dolog
előállítójával, vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártójával)
szemben gyakorolhatja. A termékkel kapcsolatos szavatossági igényérvényesítése
esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termék hiba a gyártó általi
forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthető.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a
Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz
előírásokat. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló kormányrendelet szerinti jótállási kötelezettség az 1.
melléklet szerinti, új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, ha azok eladási
ára eléri a 10 000 forintot.
Eladó a Webáruházban nem forgalmaz a kötelező jótállás alá
tartozó fogyasztási cikkeket.
Szavatossági igény,
bejelentésének módja
A szavatossági igényeit a Vásárló az Eladó 1211 Budapest,
Varrógépgyár utca 8-10. címére küldött levélben, vagy elektronikus levélben (
info@duenshop.hu e-mail címen). jelentheti be.
Postai úton a sérülés, törés ellen védelmet biztosító
csomagolásban a vásárlást igazoló dokumentumok másolatával lehetőség szerint
tértivevényes, de legalább ajánlott (ezáltal követhető) küldeményként, melyben
egyértelműen jelezni a Vásárló által kívánt ügyintézési módot (kijavítás,
kicserélés, árleszállítás, elállás).
A levélnek tartalmaznia kell:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját, a számla sorszámát,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.
A minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyv rögzítésétől
számítottan a jogszabályi kötelezettségnek megfelelően 5 munkanapon belül
érdemi és írásban megküldött választ ad Eladó a Vásárló részére.
A postai úton megküldött minőségi kifogásról a jegyzőkönyvet
készítési határidő az Eladó székhelyén történő átvétel napjától kezdődik.
Amennyiben a Vásárló által jelzett minőségi kifogást Eladó
alaposnak találja, így annak helyt ad, a kért ügyintézési móddal egyetemben, a
kijavított, vagy kicserélt, és így hibamentes terméket a bejelentett kifogással
kapcsolatosan meghozott írásbeli döntéstől számított 15 napon belül Eladó
költségviselésével megküldi a Vásárló által korábban megadott postai címére.
Alapos kifogás esetén Eladó a minőségi kifogást postai úton bejelentő Vásárló
postázással kapcsolatosan felmerült költségét megtéríti.
Eladó a bejelentett minőségi kifogás ügyében hozott érdemi
döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva és azt írásba
foglalva továbbítja a bejelentést tevő Vásárló részére. Ha az érdemi döntést
közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak
érdemi rendelkezését is ismerteti.
A jótállási, szavatossági igény elutasítása, vagy a panasz
kivizsgálására jogszabály által előírt válaszadási határidők (fogyasztói
(minőségi) kifogás esetén 5 munkanap, szóbeli és írásbeli panasz esetén 30 nap)
eredménytelen eltelte esetén Vásárló a jogérvényesítésre vonatkozó pontban
található testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat.
X. Jogérvényesítési
lehetőségek
Panaszügyintézés
helye, ideje, módja
Panasz: A panasz Eladó Webáruházának tevékenységével, az ott
megrendelt termékével, szolgáltatásával, vagy mulasztásával szemben felmerülő
minden olyan kifogás, melynek rendezésére a Vásárló egyértelműen és
kifejezetten Eladó eljárását kéri.
Eladó kéri a Vásárlóit, hogy esetleges kifogásaikat az I.
pontban jelzett elérhetőségek egyikén jelentsék be, és első körben ne más
szervhez, vagy hatósághoz forduljanak.
Nem minősül panasznak, ha a Vásárló Eladótól általános
tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel a Webáruház működésével,
az ott megrendelhető termékekkel kapcsolatosan.
A panasz bejelentésének módja helye:
• postai úton (1211 Budapest, Varrógépgyár utca 8.)
• elektronikus levélben (info@duenshop.hu)
A panasz kivizsgálása:
A panasz kivizsgálása térítésmentes. A panasz kivizsgálása
az összes ide vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. A panasz
ügyintézésének nyelve a magyar. A válaszadás határideje 30 nap.
A panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése:
Eladó a bejelentett panasz ügyében hozott érdemi döntését
pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva és azt írásba foglalva
továbbítja a panaszt tevő Vásárló részére.
A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására
jogszabály által előírt válaszadási határidők (fogyasztói kifogás esetén 5
munkanap, szóbeli és írásbeli panasz esetén 30 nap) eredménytelen eltelte
esetén Vásárló a további jogérvényesítési részben megnevezett testületekhez,
illetve hatóságokhoz fordulhat.
A Vásárló további jogérvényesítési
lehetőségei
Ha az Eladó és a Vásárló között fogyasztói jogvita áll fent,
mely vita az Eladóval való tárgyalások, és a panaszkezelési ügyintézés során
nem rendeződik (pl.: elutasítás esetén), a fogyasztónak minősülő Vásárló, a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez
fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó
székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:
• Békéltető
testület eljárásának kezdeményezése
Békéltető Testületek elérhetősége: https://bekeltet.bkik.hu/elerhetosegek
Ha az Eladó a Vásárló panaszát elutasítja vagy a Vásárló nem
elégedett az Eladó döntésével, úgy a Vásárló jogosult a lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a
békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló az
Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói
jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata,
hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
az Eladó és a Vásárló között. A békéltető testület eljárása a fogyasztó ‐ Vásárló ‐ kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani. A Békéltető Testület eljárása térítésmentes.
Eladó székhelye szerint illetékes Testület a Budapesti
Békéltető Testület.
https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
• Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 110.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• E‐mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
• Fax: +36 (1) 488 21 86
• Telefon: +36 (1) 488 21 31
Eladót a békéltető testi eljárás során együttműködési
kötelezettség terheli. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában
fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház,
társasház, lakásszövetkezet, mikro‐,
kis‐ és középvállalkozás is, aki árut
vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
• Vitarendezési
eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita
esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó,
akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken
keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz
útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online
platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd
elektronikusan beküldi a Budapesti Békéltető Testület részére a platformon
keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják
érvényesíteni jogaikat.
Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel
kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud
részletes felvilágosítást adni Önnek.
A Budapesti Békéltető Testület:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 110.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E‐mail cím:
bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: +36 (1) 488 21 86
Telefon: +36 (1) 488 21 31
Panasztétel a
fogyasztóvédelmi hatóságnál
Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli
(így különösen nem kapott az Eladótól határidőben, vagy érdemben választ az
írásban, vagy szóban közölt panaszra, megtévesztette a fogyasztót, esetleg más,
a fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Járási
Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályához. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Eladó székhelye alapján területileg illetékes
fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége:
Budapest Főváros Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Telefonszám: +36‐1‐450‐2598
E‐mail:
fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Budapesti hatóságok listája:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Bírósági eljárás
kezdeményezése.
Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
XI. Egyéb
rendelkezések
Felelősség
Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára
használhatja, és elfogadja, hogy Eladó nem vállal felelősséget a használat
során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá
az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért
való felelősségen túlmenően, továbbá Eladó kizár minden felelősséget a
Webáruház használói által tanúsított magatartásért.
A Webáruház olyan kapcsolódási pontokat (linkeket)
tartalmazhat, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók
adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Eladó nem vállal felelősséget.
Szerzői jogok
A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és
technikai megoldásai, és a termékek elemei szerzői jogi védelem vagy más
szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak.
Eladó a szerzői jogi jogosultja a Webáruház felületén, valamint a azon
keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve
többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének
elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat,
ötletet, megvalósítást).
A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például
adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel,
kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli
engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon
túlmenően, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem
biztosít jogot Vásárlónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi
névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges
ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi
alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában
nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Irányadó jog
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó.
ÁSZF módosítása
Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a
Vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett,
egyoldalúan is módosítani.
A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak
az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az
oldal használatához.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének
ideje: 2024. 10. 21.
Korábbi ÁSZF elérhető itt: https://duenshop.hu/altalanos_szerzodesi_feltetelek_2024_10_20_ig